Skip to main content

VLTAVA ŽIJE: DIVÁKY ČEKÁ 9 AUDIOVIZUÁLNÍCH ZASTÁVEK A 2 DNY EMOCÍ!

Od 1.9.20176 září, 2017Aktuality, Press

Tisková zpráva z 31.8.2017

ČESKÉ BUDĚJOVICE – „Hudební legendy“. S tímto podtitulem letos proběhne 6. ročník audiovizuálního festivalu VLTAVA ŽIJE, který si v předchozích ročnících získal desetitisíce diváků. Letos čekají návštěvníky festivalu velké změny. Festival se rozšiřuje na dva večery a různá audiovizuální představení bude možné sledovat po celém centru jihočeské metropole.

V pátek i v sobotu bude v centru města od 20:30 do 24:00 připraven zážitkový okruh audiovizuálních představení, která se budou v pravidelných intervalech po celou dobu opakovat. V sobotu 9. září se k zážitkovému okruhu navíc přidá i prostor náplavky U Dlouhého mostu, kde bude pro diváky od 20:30 hod. připraven ojedinělý multimediální koncert VIVALDIANNO „City of Mirrors (Město zrcadel)“, který bude zakončen výpravným ohňostrojem.

JS310046„Město zařadilo festival mezi zvlášť významné akce. Jde o jednu z kulturních akcí, kterou podporujeme finančně nejvíce, letos jde o částku 800 tisíc korun. My jako město jsme vznesli požadavek, jestli by bylo možné program rozšířit a organizátoři z Art4promotion nám v tom vyšli vstříc a koncept skutečně přepracovali do podoby vícedenního festivalu na více lokacích. Město jako takové a jeho dominanty se do projektu tedy zapojí významně,“ říká primátor Českých Budějovic Jiří Svoboda. Město si od změny konceptu slibuje to, že se do festivalu aktivně zapojí více obyvatel.“6. září začínají Hudební Slavnosti Emy Destinnové, které také město dlouhodobě podporuje. Tak se nám to hezky tematicky skloubí,“ dodává primátor.

Návštěvníci se mohou těšit na sérii krátkých audiovizuálních show na téma „hudební legendy“, vytvořených různými audiovizuálními technologiemi, které netradičním způsobem oživí 9 různých míst a fasád budov v centru Budějovic. Organizátoři a tvůrci show si nekladou za cíl vzdělávat veřejnost v oblasti hudebních ikon a žánrů, ale chtějí připravit divákům zážitek v podobě netradičního audiovizuálního ztvárnění ikonických melodií napříč různými hudebními žánry.

Informačním centrem festivalu bude náměstí Přemysla Otakara II., na kterém již od pátečního odpoledne bude připraven „info point“. Zde se zájemci dozví potřebné informace, získají leták s podrobnou mapkou festivalu nebo se můžou občerstvit. Součástí tohoto stanoviště bude také charitativní projekt – Oranžové kolo Nadace ČEZ. Na speciálně upravených rotopedech bude moci každý zájemce minutou šlapání na Oranžovém kole podpořit dobrou věc. Celková částka, která bude minimálně ve výši 100 tisíc korun, bude rozdělena a předána zástupcům českobudějovického Výtvarného atelieru Tvor a na podporu mládeže HC Českobudějovičtí Lvi. „Je celá řada důvodů, proč festival Vltava žije již 6. rokem podporujeme. Jednak dlouhodobě na jihu Čech podporujeme akce, které přitáhnou do jihočeské metropole i ostatních jihočeských měst domácí i zahraniční turisty a rozšiřují kulturní nabídku, a sem festival rozhodně spadá. Spojuje nás i název „Vltava“. Právě vltavská řeka je důležitá pro provoz naší elektrárny, protože Temelín by bez Vltavy mohl těžko fungovat. Ve velké nadsázce doufám, že tóny festivalu se dostanou až k nám do elektrárny,“ říká za Jadernou elektrárnu Temelín ze Skupiny ČEZ její tiskový mluvčí Marek Sviták.

JS310090V pátek 8. září od 20:30 startuje hlavní festivalový program v podobě zážitkového okruhu audiovizuálních představení, která se budou v pravidelných intervalech až do 24:00 hod. opakovat. Černou věž rozzáří laserový mapping na motivy slavné písně Hallelujah Leonarda Cohena, budova Jihočeského muzea nabídne face mappingovou show na téma Tváří v tvář. Jde o autorskou instalaci, která výjimečnou formou představí divákům ikony světové a české hudby. Budova KD Slavie potěší všechny milovníky 3D video mappingu audiovizuální podívanou Podívej, hudba! Svou vlastní show bude mít i Michael Jackson, jeho taneční kreace si diváci užijí uprostřed řeky, na soutoku Vltavy a Malše. Král popu se objeví s pomocí holografické projekce do vodní stěny.

Mezi další místa, která ožijí díky audiovizuálním technologiím, patří Sokolský ostrov (laserová harfa), Panská ulice (hudební performance) nebo park Na Sadech (laser animace a Strom fantazie).

V sobotu 9. září se k zážitkovému okruhu audiovizuálních představení přidá od 19:00 program na náplavce u Dlouhého mostu. Diváci se nejprve „zahřejí“ během warm upu DJ Luccy na téma hudební legendy, poté od 20:30 bude následovat multimediální koncert nové generace VIVALDIANNO „Město zrcadel“. Jde o živou koncertní show, která kombinuje klasickou hudbu s moderními nástroji a současným zvukem v podání nejlepších českých i zahraničních umělců. Koncert je doplněn videoprojekcemi a ztvárňuje životní příběh hudebního génia a legendy Antonia Vivaldiho. Sobotní koncert na náplavce vyvrcholí výpravným ohňostrojem.

Tradiční součástí festivalu je také 6. ročník Setkání dětí z jihočeských dětských domovů, které proběhne v sobotu 9. září od 15. hod. ve Sportovně relaxačním areálu Hluboká nad Vltavou. Děti z dětských domovů a pěstounských rodin se tak mohou těšit na bohatý program, kde nebude chybět lanový park, nafukovací trampolína, adventure minigolf a spousta dalšího. Součástí Setkání je také návštěva Zoo Hluboká s vlastním doprovodným programem. Spol. KOH-I-NOOR HARDTMUTH, jeden z hlavních partnerů festivalu, přichystala dětem speciální balení oblíbených tekutých barev MAGIC v hodnotě výrazně přesahující hranicí 150 tisíc korun. O občerstvení pro dětičky se postará další z partnerů – jihočeské zastoupení spol. McDonald’s.

JS310025Do 6. ročníku festivalu VLTAVA ŽIJE se také zapojili českobudějovické kluby. Fanoušci festivalu se tak mohou po jeho skončení přesunout do Cocktail Baru Žlutá Ponorka, Dance Baru Paradox, Klubu K2 a dalších. Ve všech partnerských klubech bude pro hosty přichystán speciální program na téma Hudební legendy.

Organizátoři z produkční agentury Art4promotion děkují všem partnerům festivalu v čele s generálním partnerem Skupinou ČEZ, Děkujeme za podporu Jihočeskému kraji, statutárnímu městu České Budějovice, hlavním partnerům: Komerční bance, spol. KOH-I-NOOR HARDTMUTH, spol. Galileo Production, spol. Kofola, Povodí Vltavy, Akupi, PCO – hlídací služba a spol. TOI TOI a všem dalším reklamním a mediálním partnerům.

Díky všem těmto partnerům je i letos vstup na festival pro všechny zdarma!

 

 

jap_1284jap_1282-editjap_1251-editjap_1214-editjap_1128jap_1101-edit-2fj5a9865fj5a9852fj5a9851fj5a9788fj5a9739fj5a9719fj5a9659fj5a9614fj5a9494jap_1492-editjap_1488-editjap_1461-editjap_1457jap_1434jap_1433jap_1416-editjap_1415-editjap_1414-editjap_1374-editjap_1366-editjap_1353jap_1347-editjap_1346-editjap_1326-editjs091583js091514js091412js091364js091332js091206js091174js090822js090645js080118js080085js080083js080054js080020jap_1524

 

Audiovizuální festival VLTAVA ŽIJE v kostce:

– je držitelem prestižního mezinárodního ocenění ILDA ARTISTIC AWARDS 20142015 a 2016 za nejlepší multimediální show roku

– je držitelem národní ceny CZECH EVENT AWARDS 2015 a 2016, kdy získal v  kategorii festivaly ocenění Festival roku.

– získal ocenění SKOKAN ROKU Seznam.cz – Internetové stránky www.vltavazije.cz zvítězily v SEZNAMU SKOKANŮ INTERNETU v Jihočeském kraji a zároveň se umístily v TOP 10 webů Seznamu.cz v kategorii „Zábavní, kulturní, sportovní a společenské akce“.

– stal se vítězem ankety KULTURNÍ AKCE ROKU v jihočeském regionu – Anketa MFDnes 2015

– festival každoročně navštíví více než 30 tisíc návštěvníků, v roce 2016 byla překonána hranice 40 tisíc návštěvníků. Celkem jej již navštívilo více než 100 tisíc diváků ve všech věkových kategoriích.

– nedílnou součástí festivalu je tradiční SETKÁNÍ DĚTSKÝCH DOMOVŮ. Festival je pro tyto znevýhodněné děti příležitostí k navázání nových přátelství nejen z řad dětských domovů. Festival dává těmto dětem možnost prezentovat své dovednosti a talenty a upozorňuje veřejnost na problematiku začleňování těchto dětí do běžného života.

Pro další informace kontaktujte:
ART4PROMOTION, s.r.o.,
Igor Mahal
Manažer PR
Na Návsi 19, 373 61 Hrdějovice
Tel: +420 387 311 125, +420 773 474 204,
E-mail: mahal@art4promotion.com